ریحون، فودکورتی به وسعت یک شهر

سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران و فست فود و کترینگ های تهران

ریحون، فودکورتی به وسعت یک شهر

سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران و فست فود و کترینگ های تهران

خوراکی هایی که از سرطان دهانه رحم جلوگیری میکنند و موجب بهبودی میشون

۵ غذای عالی برای کمک به پیشگیری از سرطان دهانهٔ رحم

بیایید سر اصل مطلب برویم. ابتدا، خوردن در کتاب خوردن غذا برای از پای درآوردن سرطان، نوشتهٔ جی. رابرت هَتِریل، رتبهٔ اول را دارد، پس اگر بخواهیم دربارهٔ پیشگیری از سرطان دهانهٔ رحم صحبت کنیم، احتمالا باید با خوردن شروع کنیم. و نه به میزان غذایی که می‌خوریم بلکه به بهترین غذاهایی که می‌توانیم برای بیشینه کردن مقاومت بدن در برابر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، عامل اصلی سرطان دهانهٔ رحم، بخوریم، خواهیم پرداخت.

  

رژیم غذایی سالم بی‌تردید، برای سلامتی ضروری است اما به گزارش جامعهٔ سرطان آمریکا، خطر ابتلای زنان به سرطان با خوردن روزانه، حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات کاهش می‌یابد. البته، یک دلیل بیولوژیکی برای این امر وجود دارد – آنتی اکسیدان‌هایی که به طور طبیعی، در انواع مشخصی از میوه‌ها وجود دارند می‌توانند فرآیندی را که سبب تغییر شکل یا متاستاز سلول‌های سرطانی در بدن می‌شوند، کند یا متوقف کنند. بنابراین، ما در اینجا، پنج تا از بهترین خوراکی‌ها برای این منظور و دلایل تغذیه‌ای آن را معرفی می‌کنیم.

۱. هویج

هویج
هویج فقط برای نگاه کردن نیست: هویج حاوی بتاکاراتُن و کاروتنوئید است (آیا اتفاقی است؟) که مستقیماً از بدن در برابر جذب مواد سرطان‌زا به سلول‌های بدن محافظت می‌کنند. می‌توانید هویج را خام بخورید، پخته شده در خورش یا خوراک مصرف کنید یا در سالاد بریزید. این سبزی کاملاً ارزان و بسیار کاربردی است.

۲. چای سبز

چای سبز
چای سبز یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار جایگزین است که به طور کلی، به خاطر مزایای سلامتی بی‌شمارش شناخته شده است. یکی از دلایل آن، وجود آنتی اکسیدان‌هایی(چای سبز حاوی پلی‌فنُل، نوع خاصی از آنتی اکسیدان، است) است که به پیشگیری از تقسیم و تکثیر سلول‌های سرطانی کمک می‌کنند. چای سبز را می‌توانید در هر زمان از روز مصرف کنید، فقط مطمئن باشید که به قدر کافی از آن در منزل داشته باشید.

۳. لوبیاها

 لوبیاها غذای مورد علاقه هرکسی می‌توانند باشند به این شرط که به درستی آماده شوند و در تعادل با سایر غذاهای پیشگیری‌کننده از سرطان مصرف شوند. مزایای آن؟ ارزان هستند، فیبر بالایی دارند، پروتئین بالایی دارند، و همهٔ این‌ها سبب شده اند که لوبیاها به طور کلی، به نحو شگفت‌انگیزی سالم و برتر در پیشگیری از آسیب به سلول‌های ما باشند. یک اصطلاح شیمیایی دیگر وجود دارد – فیتوکمیکال – که یکی از عناصر موجود در لوبیاهاست و تصور بر این است که رشد تومور را کند می‌کند. این فتوکمیکال‌ها از سلول‌های سالم در برابر تغییر یافتن و سرطانی شدن محافظت می‌کنند. یکی از وعده‌های روزانهٔ گوشت قرمز را با لوبیا جایگزین کنید. این یکی از روش‌های خوب صرفه‌جویی در پول نیز به شمار می‌آید.خرید غذا اینترنتی

۴. کاهو

آیا می‌شود کاهو در این فهرست قرار بگیرد و هیجان‌انگیزترین خوراکی نباشد؟ اما کاهو در کنار سایر سبزیجات برگ سبز حاوی فِلاوُنوئید است که بسیاری آن را منبع اصلی مواد مغذی محافظ در برابر سرطان‌ها می‌دانند. اکنون، مصرف کاهو به چیزی بیش از یک خوراکی برای مدیریت وزن تبدیل شده است.

۵. نان گندم سبوس‌دار

نان گندم سبوسدار نان گندم سبوس‌دار کمبود کربوهیدرات را برطرف می‌کند. این غذا در این فهرست قرار دارد چون کربوهیدرات‌ها همچون میوه‌ها و سبزیجات، ضروری و حاوی ویتامین ب۶ هستند. این ویتامین برای تنظیم سیستم ایمنی بدن، حفظ متابولیسم گلبول‌های قرمز خون و ارتقای سلامت سیستم عصبی ضروری هستند. اطمینان حاصل کنید هیچ چیز به جز گندم صد در صد سبوس‌دار مصرف نمی‌کنید؛ در آرد گندم غنی شده، عمدهٔ مواد مغذی در فراوری‌ها، از آن خارج می‌شوند که موجب می‌شود دیگر فایدهٔ چندانی برای سلامتی شما نداشته باشند. و بالاخره، احتیاط در اینجا، شرط عقل است: برخی از مواد مغذی پیشگیری‌کنندهٔ سرطان که در فهرست خوراکی‌ها نام برده شده‌اند، در فروشگاه‌های مواد غذایی سالم به شکل مکمل‌های رژیمی در دسترس هستند. تا وقتی بررسی دقیقی نکرده‌اید، مکمل‌ها را جایگزین مواد غذایی واقعی نکنید چراکه میزان بیش از اندازه از هر چیز خوبی ممکن است برای بدن شما مسموم‌کننده باشد. به علاوه، خوشی خوردن برخی از غذاهای مورد علاقه‌تان را از دست خواهید داد. دلچسب بخورید و سالم بمانید!