ریحون، فودکورتی به وسعت یک شهر

سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران و فست فود و کترینگ های تهران

ریحون، فودکورتی به وسعت یک شهر

سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران و فست فود و کترینگ های تهران

کاهش قند خون | خوراکی های کاهش دهنده قند خون کدامند؟

چه خوراکی هایی به کاهش قند خون کمک می کنند ؟

امروزه قند خون بالا و خوراکی های کاهش دهنده قند خون، به یکی از نگرانی های اصلی مردم تبدیل شده است؛ چرا که بالا بودن قند خون، می تواند مشکلات زیادی را برای سلامتی انسان به وجود آورد؛ همچنین در موارد شدید این بیماری، احتمال سکته قلبی بسیار بالا می رود. بالا بودن قند خون در دراز مدت، باعث دچار شدن فرد به بیماری دیابت خواهد شد. دیابت یک نوع بیماری است که به دلیل بالا بودن قند خود ایجاد می شود. به طور کلی لوزالمعده، وظیفه تولید انسولین در بدن را دارد. انسولین پس از ترشح در بدن، باعث پایین آمدن و در نتیجه کنترل میزان قند خود می شود؛ زمانی که به هر دلیلی میزان ترشح انسولین در بدن دچار اختلال شود، بیماری هایی مثل دیابت و مشکلات قندی به وجود می آیند. در موراد معمولی بیماری دیابت، افراد با تزریق موضعی انسولین در بدن، می توانند میزان قند خون خود را کنترل کنند؛ همچنین رعایت رژیم های غذایی خاص و انجام تمرین های ورزشی، به این موضوع، کمک بسیار زیادی می کند. از سوی دیگر در موارد بسیار شدید بیماری دیابت، بیمار باید تحت مراقبت و درمان های ویژه پزشکی قرار بگیرد؛ همچنین رژیم غذایی این دسته از افراد بسیار سخت تر بوده و تزریق مودام انسولین برایشان بسیار واجب است.  به طور کلی رژیم غذایی تاثیر بسیار زیادی در میزان قند خون بدن و در نتیجه کنترل آن دارد؛ در نتیجه با استفاده از غذا های رژیمی و رعایت نکته های پزشکی، می توان قند خون را برای همیشه کنترل کرده و از بروز مشکلات و بیماری های قندی مثل دیابت جلوگیری کرد. برای تهیه غذای رژیمی، نیازی به تهیه و طبخ آن در منزل و محل کار نیست؛ چرا که به کمک سامانه سفارش آنلاین غذای ریحون، تنها با چند کلیک، می توانید از منوی بیش از ۱۵۰۰ رستوران، غذای رژیمی مورد نظر را انتخاب کرده و آن را به صورت آنلاین سفارش دهید. استفاده از ریحون، در کنار سرعت بخشیدن به کار شما، مراحل تهیه غذای رژیمی را برای شما بسیار آسان تر خواهد کرد.

خوراکی های کاهش دهنده قند خون - آووکادو

مواد غذایی کاهش دهنده قند خون

خوردن بعضی از میوه ها و سبزی ها به همراه دمنوش ها و ادویه های خاص، می توانند بر کاهش میزان قند خون، تاثیر چشمگیری داشته باشند. از سوی دیگر انجام تمرین های ورزشی و همچنین کاهش وزن، راه حل مناسبی برای کاهش قند خون و جلوگیری از پیش دیابت است. پیش دیابت در اصل به افرادی گفته می شود که از نظر شرایط جسمانی، آمادگی مبتلا شدن  به بیماری دیابت را دارند. بر اساس تحقیق های انجام شده در آمریکا، از هر سه فرد بزرگسال، یک نفر مبتلا به پیش دیابت است. افراد مبتلا به پیش دیابت، اگر رژیم غذایی مناسبی نداشته باشند، ممکن است بیماری آن ها تبدیل به دیابت نوع ۲ شود.

 دارچین، معجزه کاهش قند خون

دارچین یکی از ادویه های خوراکی است که قابلیت پایین آوردن قند خون را دارد؛ در نتیجه استفاده از دارچین در رژیم های غذایی، از خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ جلوگیری می کند. بر اساس تحقیق های انجام شده، دارچین علاوه بر گلوکوز خون ناشتا، کلسترول، تری گلیسرید و کلسترول نوع بد (LDL) را کاهش داده و باعث افزایش کلسترول نوع خوب HDL در خون می شود. به هنگان استفاده از دارچین، باید به نوع آن توجه ویژه ای کرد؛ چرا که دارچین نوع سیاگون، دارای میزان زیادی کومارین است که مصرف زیاد این ماده باعث آسیب رسیدن به کبد می شود. گفتنی است که مصرف بیش از حد دارچین، ممکن است آسیب های جدی را به بدن وارد کند؛ در نتیجه بهتر است قبل مصرف مداوم، با پزشک تغذیه مشورت های لازم انجام شود.

خوراکی-های-کاهش-دهنده-قند-خون - دارچین

شنبلیله

شنبلیله یک نوع گیاه است که از برگ و دانه آن به عنوان یک ماده غذایی استفاده می شود. همچنین از این دو به عنوان یک داروی گیاهی هم در کشور های آسیایی استفاده می شود. بر اساس بررسی های انجام شده روی شنبلیله، مصرف این گیاه باعث کاهش قند خون می شود. در نتیجه برای افراد مبتلا به پیش دیابت و دیابت نوع ۱ و ۲، گزینه بسیار مناسبی به حساب می آید. فیبر های موجود در شنبلیله باعث کاهش میزان جذب کربوهیدرات ها شده و در نتیجه کاهش قند خون را با خود به دنبال دارد. از سوی دیگر، این گیاه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است؛ در نتیجه می توان از شنبلیله به عنوان یک دمنوش یا قرص شیمیایی استفاده کرد.

خوراکی-های-کاهش-دهنده-قند-خون-کاهش قند خون

سیر

سیر در سراسر جهان، به عنوان یک ماده کاهش دهنده کلسترول خون مشهور است. بر اساس تحقیق های انجام شده، عصاره سیر باعث افزایش میزان ترشح انسولین در خون می شود که در نتیجه همین موضوع، قند خون هم به میزان چشمگیری پایین می آید. در نتیجه مصرف سیر برای بیماران مبتلا به پیش دیابت یا دیابت نوع ۱ و ۲ توصیه می شود.

آووکادو و آجیل

اسید های چرب اشباع نشده (MUFA)، یکی از اصلی ترین و مهم ترین اجزای یک رژیم غذایی کامل و سالم هستند. اسید های چرب اشباع نشده در مواد غذایی مختلفی مثل آووکادو، آجیل و دانه ها و روغن زیتون به وفور یافت می شود. بر اساس تحقیق های انجام شده، استفاده از آووکادو، خطر ابتلا به بیماری های متابولیک مثل دیابت را کاهش می دهد. در مقایسه رژیم های غذایی با کربوهیدرات زیاد به نسبت رژیم های غذایی دارای اسید های چرب اشباع نشده، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که MUFA ها قند خون ناشتا را به میزان چشمگیری کاهش می دهند.