ریحون، فودکورتی به وسعت یک شهر

سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران و فست فود و کترینگ های تهران

ریحون، فودکورتی به وسعت یک شهر

سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران و فست فود و کترینگ های تهران

انواع خورش | انواع خورشت | خورش گوشت | خورش سبزیجات

معرفی انواع خورش های محبوب ایرانی ، خورشت سبزی و یا انواع خورشت با گوشت کدام را می پسندید ؟؟؟

غذا های ایرانی، از تنوع بسیار بالایی برخوردارند؛ از کباب ها گرفته تا انواع خورش و خوراک، از غذاهای ایرانی هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند. از دسته غذا های ذکر شده، خورشت ها خود دارای تنوع بسیار زیادی هستند؛ به طوری که با مواد اولیه های مختلف به همراه برنج، می توان چلو خورش های بسیار زیادی با طعم های مختلف و البته سازگار با سلیقه های مختلف تهیه و عرضه کرد. از انواع خورشت ها می توان به خورش قورمه سبزی، خورش قیمه، خورش فسنجان با مرغ، خورش بادمجان با مرغ، خورش کدو، خورش کرفس، خورش آلو و اسفناح و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. عموما این خورش ها از مود اولیه و روش تهیه های مختلفی برخوردارند؛ همچنین مزه آن ها هم با یکدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارند.  به طور کلی خورش ها از گوشت، مرغ، حبوبات، سبزی ها و انواع چاشنی ها به همراه ادویه های مختلف تهیه می شوند؛ به طوری که هر کدام از خورش ها دستور پخت خاص خودشان را دارند و با توجه به این دستور، به میزان مشخصی از مواد مذکور، با هم ترکیب شده و در مدت مشخصی روی حرارت پخته می شوند و پس از اضافه شدن چاشنی ها و ادویه های لازم، خورش مورد نظر آماده می شود. گفتنی است که بیشتر خورش ها به همراه برنج دم کرده یا آب کش تهیه و عرضه می شوند و کمتر پیش می آید که خورشی بدون برنج تهیه یا خورده شود؛ حتی در بعضی از رستوران ها خورش به صورت ترکیب شده با برنج به مشتریان عرضه می شود.

خورش قورمه سبزی

قورمه سبزی، از محبوب ترین خورش های ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. این خورش در سراسر کشور با مزه های ترش، شیرین و ملس طبخ می شود که با سلیقه های مختلف سازگار است. به دلیل وجود سبزی خرد شده، قورمه سبزی رنگ سبز تیره دارد و مزه آن هم کملا خاص است. قورمه سبزی از گوشت ماهیچه تکه ای، لوبیا قرمز، سبزی خورد شده تازه به همراه انواع چاشنی های ترش و شیرین تهیه می شود. این غذا همراه با برنج دم کرده به شکل کته یا آب کش مصرف می شود. گفتنی است که برای ترش کردن مزه قورمه سبزی، از لیمو عمانی هم استفاده می شود. گفتنی است که با استفاده از سامانه های سفارش آنلاین غذا مثل ریحون، می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، خورش مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را به صورت آنلاین سفارش دهید؛ همچنین می توانید هزینه غذا را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

انواع خورش - انواع خورشت - خورش گوشت - خورش سبزیجات

خورش کرفس

خورش کرفس، از دیگر خورش های محبوب ایرانی است که به دو روش ترش و شیرین تهیه و طبخ می شود. خورش کرفس از گوشت ماهیچه تکه ای یا مرغ، کرفس خرد شده، رب گوجه فرنگی یا سبزی مخصوص به همراه ادویه و چاشنی های مخصوص تهیه می شود. خورش کرفس به همراه رب گوجه، نارنجی رنگ و به همراه سبزی، سبز رنگ است. این خورش دو رنگ، مثل قورمه سبزی، به همراه برنج دم کرده به شکل کته یا آب کش مصرف می شود. گفتنی است که با استفاده از سامانه های سفارش آنلاین غذا مثل ریحون، می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، خورش مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را به صورت آنلاین سفارش دهید؛ همچنین می توانید هزینه غذا را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

انواع خورش - انواع خورشت - خورش گوشت - خورش سبزیجات

خورش فسنجان

خورش فسنجان، از غذا های خاص و مجلسی ایرانی است که در بیشتر مهمانی های رسمی از آن استفاده می شود. این غذا با سه نوع مزه ترش، شیرین و ملس تهیه می شود که هر کدام با سلیقه های مختلف سازگار است. خورش فسنجان از مرغ، روغن، مغز گردو، پیاز، رب انار، گلپر، زعفران و نمک تهیه می شود. این خورش یکی از خاص ترین غذا های ایرانی است که از گذشته تا به امروز، در لیست غذا های اصلی مهمانی های رسمی قرار داشته است. خورش فسنجان به همراه برنج دم کرده به شکل کته یا آب کش مصرف می شود. گفتنی است که با استفاده از سامانه های سفارش آنلاین غذا مثل ریحون، می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، خورش مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را به صورت آنلاین سفارش دهید؛ همچنین می توانید هزینه غذا را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

انواع خورش - انواع خورشت - خورش گوشت - خورش سبزیجات

خورش بادمجان

خورش بادمجان از دیگر غذا های خاص و البته مجلسی ایرانی است که در سراسر کشور، طرفداران خاص خودش را دارد. خورش بادمجان گاها به همراه کدو هم تهیه می شود که طعم متفاوتی را به این غذا می بخشد. به طور کلی خورش بادمجان از گوشت گوسفندی یا مرغ، بادمجان قلبی، پیاز سرخ شده، گوجه فرنگی، غوره، رب گوجه فرنگی به همراه نمک و فلفل تهیه می شود. خورش بادمجان به همراه برنج دم کرده به شکل کته یا آب کش مصرف می شود. گفتنی است که با استفاده از سامانه های سفارش آنلاین غذا مثل ریحون، می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، خورش مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را به صورت آنلاین سفارش دهید؛ همچنین می توانید هزینه غذا را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

انواع خورش - انواع خورشت - خورش گوشت - خورش سبزیجات