ریحون، فودکورتی به وسعت یک شهر

سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران و فست فود و کترینگ های تهران

ریحون، فودکورتی به وسعت یک شهر

سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران و فست فود و کترینگ های تهران

انواع ادویه | ادویه جات تند | لیست ادویه برای آشپزخانه

محبوب ترین ادویه جات کدامند ؟ اهمیت  بکار گیری انواع ادویه در غذا چقدر است ؟

امروزه انواع ادویه ها، به یک عنصر جدا نشدنی از غذا ها تبدیل شده اند. چرا که استفاده از ترکیب درست انواع ادویه ها، می تواند مزه و عطر و بوی غذا را دو چندان کند. در کشور های مختلف سراسر جهان، با توجه به عادت های غذایی خاص، روش های متفاوتی برای استفاده از ادویه جات وجود دارد. به طوری که هر غذایی ادویه مخصوص خودش را دارد و در بعضی موارد غذا ها به دلیل ادویه خاص شان معرف هستند. از سوی دیگر می توان گفت که تفاوت اصلی بین غذا های کشور ها را همین ادویه ها تعیین می کنند. برای مثال غذا های هندی اصولا ادویه تند دارند که باعث غالب شدن مزه تندی در غذا می شود. گفتنی است که ادویه ها خواص دارویی هم دارند؛ در نتیجه در زمان های قدیم از ادویه ها به عنوان داروی خوراکی استفاده می شد؛ اما امروزه با اضافه شدن داروی های شیمیایی، ادویه ها از لیست داروی های خوراکی خارج شده و تبدیل به طعم دهنده های خاص برای غذا ها شده اند.  به طور کلی ادویه ها، گیاهان معطری هستند که گاها دارای ویتامین، املاح و فیبر هستند که به غذا ها اضافه می شوند. همچنین وجود آنتی اکسیدان در ادویه ها، باعث جلوگیری از فعالیت سلول های تخریب کننده در بدن می شوند. از جمله ادویه های ضد سرطان می توان به آویشن، رزماری، زردچوبه، زیره سیاه، ترخون و موارد دیگر اشاره کرد. این ادویه ها به دلیل داشتن ویتامین E که از منابع اصلی آنتی اکسیدن است؛ در جلوگیری از رشد و گسترش سرطان در بدن، نقش بسیار پررنگی دارند. اگر به دنبال غذا های خوشمزه ایرانی و حتی دیگر کشور ها به همراه ادویه های خاص و خوش عطر و بو هستید؛ به کمک سامانه سفارش آنلاین غذای ریحون، می توانید از میان بیش از ۱۵۰۰ رستوران خوب در سراسر تهران و شهر های دماوند، پردیس، گیلاوند، شهرری و کرج، غذای خوش عطر و بو به همراه ادویه خاص خود را انتحاب کرده و تنها با چند کلیک، به ساده ترین و کوتاه ترین شکل ممکن، غذای مورد نظر خود را سفارش داده و آن را در محل مورد نظر دریافت کنید. از غذا های با ادویه خاص می توان به انواع خورش ها، نودل ها، و مرغ تند اشاره کرد. به طور کلی ادویه های بر اساس طعم و عطر و بو، به دسته های شیرین، خوشبو ترش و تند تقسیم می شوند. در نتیجه به هنگام درست کردن غذا، بر اساس مواد اولیه به کار رفته و همچنین عادت های غذایی سنتی، باید انواع ادویه مورد نظر را انتخاب کرده و یکی از مزه های شیرین، تند و یا موارد دیگر را به غذا اضافه کرد. در ادامه با تعدادی از انواع ادویه های محبوب که ارزش دارویی زیادی هم دارند آشنا خواهید شد.

انواع ادویه - گل پر - گلپر -غذا

ادویه : گلپر

گلپر یک گیاه بومی ایرانی است که در مناطق مرطوب و کوهستانی رشد می کند. گلپر از ادویه های معطر است که در غذاهایی مثل باقالی، عدس، و دیگر حبوبات مثل سیب زمینی استفاده می شود. همچنین برای مصرف بعضی از میوه ها مثل انار، از گلپر استفاده می شود. از خواص دارویی گلپر می توان به دفع کننده نفخ شکم، زیاد کردن ترشحات معده و در نتیجه دفع سموم بدن، خاصیت ضدعفونی کننده، زیاد کردن شیر مادر، کمک به هضم بهتر غذا، کمک به عملکرد بهتر دستگاه گوارش و همچنین تقویت حافظه اشاره کرد. همچنین مصرف کلپر به صورت دم کرده، بر تقویت دستگاه عصبی، تاثیر چشمگیری دارد.

انواع ادویه - آویشن - اویشن - لیست ادویه برای آشپزخانه

ادویه : آویشن

آویشن در سراسر جهان، به عنوان یک گیاه ضدعفونی کننده مهشور است. به طور کلی آویشن خواص بسیار زیادی دارد. از درمان انواع بیماری ها گرفته تا سلامت و زیبایی پوست و مو، از کاربرد های آویشن در علم پزشکی هستند. گیاه دارویی آویشن، برای درمان عفونت های قسمت ها مختلف بدن بسیار مفید است. آویشن یک ادویه معطر است که استفاده از آن در پخت و پز، عطر بوی بسیار خوبی را به غذا می بخشد. از دیگر خواص دارویی آویشن می توان به درمان پیچش روده و مشکلات گوارشی، درمان عفونت های گوش میانی، تقویت اعصاب و درمان افسردگی، کاهش چربی خون و تقویت بینایی اشاره کرد. همچنین آویشن یک گیاه ضد تشنج است؛ در نتیجه در درمان بیماری های خاص هم، کاربردی های زیادی دارد. از سوی دیگر در طب سنتی، از آویشن به عنوان یک داروی ضد اسپاسم، رفع تنگی نفس و سرفه و همچنین سرما خوردگی هم استفاده می شود.

انواع ادویه جات تند- فلفل سیاه

ادویه : فلفل سیاه

فلفل سیاه، از میوه های خشک شده تیره رنگ گیاه فلفل تهیه می شوند. فلفل سیاه عموما به شکل میوه خشک شده و به صورت ادویه یا چاشنی استفاده می شود. گفتنی است که فلفل سیاه در کنار مصارف غذایی و خوش عطر و بو کردن غذا ها، خواص دارویی بسیار زیادی دارد که در ادامه با تعدادی از آنها آشنا می شوید. تسکین درد عضله ها یکی از فایده های اصلی مصرف فلفل سیاه است؛ به طوری که پس از انجام یک تمرین ورزشی سخت، مصرف روغن فلفل سیاه، می تواند به سرعت گرفتگی های عضلانی را بر طرف کرده و همچنین درد های ناشی از آن را از بین ببرد. روغن فلفل سیاه باعث افزایش گردش خون و ایجاد حرارت در عضله ها می شود که در نتیجه آن، گرفتگی ها و درد های عضلانی به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کنند. از سوی دیگر اگر با مشکل سرفه خلط دار دست و پنجه نرم می کنید؛ کافیست تا یک فنجان چای سیاه را به همراه مقداری فلفل سیاه ترکیب کرده و کمی عسل هم به آن اضافه کنید. به کمک این محلول می توانید مشکل سرفه های خلط دار خود را به میزان چشمگیری درمان کنید.