ریحون، فودکورتی به وسعت یک شهر

سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران و فست فود و کترینگ های تهران

ریحون، فودکورتی به وسعت یک شهر

سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران و فست فود و کترینگ های تهران

عرقیات گیاهی | معرفی انواع عرق گیاهی و خواص عرقیات گیاهی

آیا با خواص انواع عرقیات گیاهی آشنا هستید ؟

امروزه انواع عرق های گیاهی، به یکی از پر طرفدار ترین نوشیدنی ها برای مصارف دارویی تبدیل شده اند؛ به طوری که امروزه بیش از پنجاه نوع گیاه وجود دارد که پس از عرق گیری، تبدیل به یک نوشیدنی با مصارف طبی و دارویی زیاد می شوند. عرق های گیاهی در اصل خواص و راحیه گیاهانی هستند که پس از ترکیب شدن این دو مورد با آب، عرق گیاهی به وجود می آید. رایحه عرق های گیاهی در بعضی موارد با تحریک گیرنده های عصبی، باعث آرام شدن سیستم عصبی بدن می شوند. از سوی دیگر مواد تشکیل دهنده عرق های گیاهی برای بسیاری از مشکلات گوارشی، چاره کار هستند.

از انواع عرق های گیاهی می توان به عرق نعنا، عرق اسطوخودوس، عرق بابونه و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که هر کدام خواص دارویی خود را دارند. به طور کلی استفاده از عرق های گیاهی از روش های سنتی طبی به حساب می آید که امروزه با پیشرفت علم پزشکی، همچنان کاربردهای خاص خود را دارند.  

 عرق گیاهی نعنا

نعنا، یکی از قدیمی ترین عرق های گیاهی است که برای دل درد و مشکل های گوارشی کاربرد های زیادی دارد. عرق نعنا از رایحه این گیاه به همراه آب تشکیل می شود. از خواص این گیاه خوش رایحه می توان به خاصیت ضد نفخ، ضد درد و اسپاسم معده، اشاره کرد. گفتنی است که استفاده زیاد عرق نعنا، ممکن است حساسیت هایی را در بدن ایجاد کند؛ در نتیجه بهتر است که از این عرق به صورت روزانه استفاده نشود؛ همچنین بهتر است که به همراه غذا خورده شود.

خواص انواع عرق های گیاهی- عرق گیاهی - نعناع

عرق اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی دیگر از عرق های گیاهی است که به آرام بخش اعصاب هم معروف است. عرق اسطوخودوس را می توان با آب داغ ترکیب کرده به صورت بخور استفاده کرد. این کار باعث باز شدن مجرای تنفسی و از بین رفتن حساسیت های تنفسی می شود. از سوی دیگر اسطوخودوس، برای کسانی که شغل های با استرس زیاد دارند، بسیار مفید است. روزانه مصرف یک لیوان اسطوخودوس دم شده مثل چای، می تواند از استرس های روزانه کم کرده و آرامش اعصاب را به بدن بازگرداند. از دیگر خواص این عرق گیاهی می توان به تقویت کننده مغز و اعصاب، آرام بخش، ضد تشنج و خواب آور بودن اشاره کرد.

انواع-عرق-های-گیاهی-عرق اسطوخودوس

معرفی خواص عرق آویشن

آویشن یک گیاه بوته ای است که دارای ساقه بلند و برگ های با خواص دارویی است. این گیاه سبز رنگ در آشپزی و درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد. از خواص عمومی عرق آویشن می توان به تقویت معده، تقویت بینایی، رقیق کردن خون و از بین بردن عفونت های ریوی اشاره کرد. بهتر است عرق آویشن رو پس از خوردن وعده غذایی (نهار) استفاده کرد. گفتنی است که استفاده بیش از حد این عرق، می تواند عوارض جانبی خاص خودش را داشته باشد. به طور کلی گیاه آویشن عطر و بوی بسیار خوبی دارد و برای خوش بو کردن و همچنین بهتر کردن مزه غذا، در آشپزی هم کاربرد های بسیار زیادی دارد.

انواع-عرق-های-گیاهی-معرفی خواص عرق آویشن

عرق بیدمشک

عرق بیدمشک رایحه و اسانسی است که از گیاه بیدمشک گرفته می شود. این عرق در کنار رایحه خوب، خواص درمانی بسیار زیادی هم دارد. از اسانس یا عرق بیدمشک، در کنار خواص درمانی، برای خوش عطر کردن بسیاری از شربت های خوراکی هم استفاده می شود. از خواص درمانی عرق بیدمشک می توان به تقویت قلب، آرام بخش و رفع کننده درد و خستگی اشاره کرد. از دیگر خواص دارویی این عرق می توان به  تقویت دستگاه گوارش و افزایش اشتها، تسکین تورم و بهبود عملکرد دستگاه گوارش و  تقویت کننده دستگاه عصبی اشاره کرد. گفتنی است که طبیعت این عرق سرد است.

انواع-عرق-های-گیاهی-عرق بیدمشک