ریحون، فودکورتی به وسعت یک شهر

سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران و فست فود و کترینگ های تهران

ریحون، فودکورتی به وسعت یک شهر

سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران و فست فود و کترینگ های تهران

خواص پیاز | پیاز | خواص درمانی و بی نظیر پیاز | تاثیر پیاز بر سلامتی

آیا با خواص پیاز و تاثیرات بی نظیر آن بر سلامتی آشنا هستید ؟

پیاز یک گیاه استوانه ای شکل است که ساق های آن تا ارتفاع یک متر رشد می کنند. پیاز خواص پیاز بسیار زیاد است و عمر مفید این گیاه، حدود دو سال است. پیاز ها بر اساس رنگ، به سه دسته پیاز سفید، پیاز بنفش، پیاز قرمز و یا مخلوط تقسیم می شوند.

در حال حاضر پیاز در سراسر دنیا به آسانی یافت می شود؛ همچنین امروزه در بسیاری از وعده های  غذایی مثل خورش ها، انواع کباب و حتی برگر ها، از پیاز استفاده می شود؛ چرا که پیاز در کنار ارزش غذایی و خواص بسیار زیاد، طعم و عطر و بوی غذا را بسیار بهتر می کند.


  

ترکیب های شیمیایی پیاز

به طور کلی پیاز از قند، کلسیم، املاح سدیم و پتاسیم، ید، سیلیس، آهن، فسفر و ویتامین های A.B.C تشکیل شده است. پیاز خام، فعالیت معده را افزایش می دهد؛ در نتیجه با خوردن پیاز، سطح اسید معده افزایش پیدا می کند. گفتنی است کسانی که نارحتی معده یا حساسیت های گوارشی دارند، بهتر است پیاز را به صورت خام مصرف نکنند؛ در نتیجه بهتر است که پیاز را به صورت پخته یا ترکیب شده در غذا مصرف کنند تا دچار مشکلات گوارشی نشوند. به خاطر داشته باشید که پیاز پخته، فرآیند دستگاه گوارش را تنظیم کرده و مشکلاتی مثل دل درد یا نفخ معده را برطرف می کند. در ادامه به بررسی خواص پیاز خواهیم پرداخت.

خواص پیاز - پیاز

خواص داروئی پیاز

پیاز دارای خواص دارویی بسیار زیادی است؛ این گیاه در زمان های قدیم، یکی از کاربردی ترین خوراکی ها برای درمان بسیاری از بیماری ها بوده است؛ همچنین امروزه به دلیل خواص بسیار زیاد، در بسیاری از وعده های غذایی، از پیار استفاده می شود. به طور کلی از خواص پیاز می توان به استحکام استخوان ها، کاهش قند خون، دفع سموم بدن، تنظیم فرآیند دستگاه گوارش، تقویت کننده قوای جنسی، تنظیم اشتها و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

پیاز ، درمانی ساده برای دیابتی ها

مصرف زیاد پیاز، باعث کاهش قند خود می شود؛ در نتیجه کسانی که با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می کنند؛ بهتر است پیاز بیشتری مصرف کنند. بر اساس تحقیقات پزشکی، پیاز دارای یک ماده ای به نام «آلل پروپیل» است که باعث افزایش تولید انسولین در بدن و در نتیجه کاهش قند خون می شود. از سوی دیگر پیاز دارای ماده معدنی به نام «کرومیوم» است که باعث اثر بخشی بهتر انسولین در بدن می شود.

خواص-پیاز-خواص پیاز-پیاز

با پیاز استخوان های محکم تری داشته باشید

بر اساس تحقیقات پزشکی، پیاز فعالیت سلول هایی که باعث از بین رفتن بافت های استخوان می شود را متوقف می کند؛ در نتیجه شیر و لبنیات، تنها ماده غذایی نیستند که به سلامت استخوان ها کمک می کنند؛ چرا که مصرف منظم پیاز، باعث تقویت و استحکام استخوان ها شده و همچنین از تخریب آنها در بدن جلوگیری می کند.

خواص-پیاز-خواص پیاز

 پیاز؛ دوست قلب و دشمن التهاب

مصرف پیاز، مثل سیر، باعث کاهش میزان کلسترول و فشار خون شده و در نتیجه از بیماری های گرفتگی عروق و قلب جلوگیری می کند. این اثر مثبت پیاز در بدن به دلیل وجود سولفور و ویتامین B6 است که باعث کم شدن احتمال سکته و حمله های قلبی می شود. از سوی دیگر، مواد ضدالتهاب زیادی در پیاز یافت می شوند؛ در نتیجه پیاز یک ماده ضد التهاب است که باعث کاهش علایم بیماری هایی مثل درد، تورم، آرتروز، آسم و بیماری هایی مثل سرما خوردگی می شود. تحقیقات دانشمندان نشان داده است که کسانی که پیاز زیاد مصرف می کنند، ویتامین C بیشتری دریافت می کنند و در نتیجه کمتر درچار بیماری های التهابی مثل سرما خوردگی می شوند. با مصرف بیشتر پیاز در وعده های غذایی، زندگی سالم تری داشته باشید.