ریحون، فودکورتی به وسعت یک شهر

سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران و فست فود و کترینگ های تهران

ریحون، فودکورتی به وسعت یک شهر

سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران و فست فود و کترینگ های تهران

چه غذاهایی پر کالری هستند و کدام خوراکی ها کم کالری؟

پانصد کالری در غذاهای مختلف چگونه به نظر می‌‌رسد؟

در آن واحد، غذا حیرت‌انگیزترین و رنج‌آور‌ترین بخش زندگی ماست. باید غذا بخوریم تا زندگی کنیم؛ در جهان، طعم‌های بسیار زیادی‌اند که می‌‌توان از آنها لذت برد. مشکل اینجاست که همه‌ی چیزهایی که می‌‌خوریم بهایی دارند که به آن پیوند خورده‌اند؛ نه فقط هزینه‌ی پولی ، بلکه، تعداد کالری غذایی که می‌‌خوریم و واقعا وارد بدنمان می‌شود – بخصوص، در کشورهای توسعه یافته این قضیه بیشتر مورد توجه است.

  

تصمیم‌گیری درمورد رژیم غذایی دشوار است، اما چشم‌بسته، نمیتوانیم این کار را انجام دهیم. در این زمینه، خط‌مشی‌هایی کالریهست: یک فرد عادی (بسته به وزن، قد، سن و سال و میزان فعالیت جسمانی) بین دو تا سه هزار کالری (در روز) نیاز دارد. به نظر می‌رسد که این مقدار زیادی باشد، اما جذب کالری بیش از این مقدار در روز نسبتا آسان است. در اینجا، برخی از غذاهایی ارائه می‌شوند که بیش یا کمتر از پانصد کالری دارند و هنگام تصمیم‌گیری درمورد چیزی که می‌خواهید بخورید، می‌‌توانند به شما کمک کنند.

خرید غذا اینترنتی

گوشت گاو و پنیر کلاسیک چدار به همراه یک قاشق غذاخوری سس هورسی

گوشت گاو در اندازه‌ی کلاسیک و پنیر چدار کاملا پانصد کالری نیستند، اما با اضافه نمودن تنها یک قاشق غذاخوری سس هورسی (کمتر از یک بسته‌ی کوچک)، نسبتا سریع، کالری‌اش به پانصد می‌رسد. مقدار کمی سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ی حلقوی ۳۳۱ کالری به وعده‌ی غذایی‌تان می‌‌افزاید.

نان شیرینی ساده همراه با پنیر خامه‌ای ساده

اندازه‌ی نان‌شیرینی‌ها با هم فرق می‌‌کنند، اما یک نان‌شیرینی ساده به همراه یک بسته‌ی سه‌اونسی پنیر خامه‌ای ساده بین پانصد تا پانصد و پنجاه کالری دارد. با اضافه نمودن یک بسته‌ی دیگر پنیر خامه‌ای (چون، اجازه بدهید با آن رو به رو شویم، یکی از آنها برای یک نصفه نان‌شیرینی کافی است)، ۲۹۱ کالری دیگر هم به بدنتان می‌‌افزایید.

رستوران گیلار

وافل نان‌شیرینی بزرگ به همراه یک و نیم قاشق شربت اَفرا

(میزان انرژی) یک وافل نان‌شیرینی و مقدار کمی شربت برای صبحانه، به راحتی، به پانصد کالری خواهد رسید. به منظور مشاهده‌ی جزئیات بیشتر درمورد تعداد کالری‌ کره، به بخش زیر رجوع کنید.

پیراشکی‌ها، تکه‌های شکلات نعنایی منجمد در اندازه‌ی متوسط، قهوه‌ی به همراه شیر بی‌چربی

آن را به اندازه‌ی متوسط تغییر دهید یا اینکه، بجای سرشیر، از دو درصد (یا خامه) استفاده کنید؛ بدین‌وسیله، بین دویست تا پانصد کالری دیگر به این نوشیدنی اضافه می‌‌کنید.

مک دونالد

بیگ مَک مک‌دونالدز

درحقیقت، بیگ مک پانصد و پنجاه کالری دارد، اما اگر یکی دو قسمتش را نخورید، می‌توانید میزان کالری دریافتی‌تان را به کمتر از این مقدار کاهش دهید.

کرم کارامل استارباکس به همراه دو درصد شیر و خامه‌ی پف‌کرده

شاید استارباکس‌ها بیش از حد شکر داشته باشند، اما آنها براساس سطح بالایی از اصول اخلاقی، به کارشان ادامه می‌‌دهند و به کارگران نیمه‌وقت، سود می‌‌رسانند؛ همچنین، در اغلب موارد، بخاطر دانه‌های قهوه‌ی رویشان، پول بیشتری پرداخته می‌‌شود. اگر درمورد خوردن آنها ، عذاب وجدان دارید، این یک نوشیدنی بزرگ‌ با همان پانصد کالری است.

پنیر چدار (۴/۵ اونس)

بدون توجه به اینکه، سالاد یا بِرگر باشد، تنها ۴/۵ اونس پنیر پانصد کالری به رژیم غذایی‌تان اضافه خواهد کرد.

اسنیکرهای دارای اندازه‌ی عادی

شکلات مضر است، اما بخاطر تعداد کالری‌هایش، این گفته جامعیت ندارد. دو قطعه شکلات پانصد کالری خواهد داشت.

شکلات
سیب خوشمزه‌ی طلایی خام و آناناس

سیب طلایی
سیب خوشمزه‌ی طلایی صد کالری دارد. خوردن پنج سیب در روز عطش شما برای اسنیکرها را حفظ خواهد کرد. آب آناناس و آلوها در اندازه‌ی اصلی این فقط نوشیدنی ساخته‌شده از قهوه نیست (که کالری دارند): نوشیدنی‌های تهیه‌شده با مخلوط‌کن هم کالری دارند. افزودن یک ماده‌ی افزایش‌دهنده‌(ی کالری) یا افزودن مقدار آب جامبا بیش از صد کالری به شما می‌‌افزاید.

 

تخم‌مرغ

نیم دوجین (یا چند عدد) تخم‌مرغ پانصد کالری خواهد داشت. تعداد تخم‌مرغ‌های مصرفی‌تان را به دو عدد کاهش دهید و مقدار کمی پنیر را هم اضافه کنید تا بتوانید صبحانه‌ای با پانصد کالری مصرف نمایید.

استیک

یک استیک نازک نُه‌انسی کمتر از پانصد کالری خواهد داشت، اما ادویه‌هایی که استفاده می‌کنید می‌توانند به سرعت، این مقدار کالری را افزایش دهد. اگر استیک پرچربی‌تری تهیه کنید، بر همین اساس، مقدار چربی‌اش نیز، افزایش می‌‌یابند.نصف پرس(سه الی شش دنده) گوشت دنده‌ با داشتن ۴۸۰ کالری، نصف پرس (سه الی شش دنده) گوشت دنده‌ این امکان را به شما می‌‌دهد تا بتوانید یک چای سرد یا چند تکه سیب‌زمینی سرخ‌کرده را نیز میل کنید.

موز (۱۰۵ کالری)

میزان کالری پنج عدد موز به مقدار یک Big Mac است. اگر می‌خواهید طعم بیشتری به غذایتان بیفزائید، در اینجا، تعداد کالری چاشنی‌های مختلف ذکر شده که می‌‌توانید با آنها شروع کنید.

ادویه‌ها

سس رانچ (هشتاد کالری در هر قاشق غذاخوری)
کره (۱۰۲ کالری در هر قاشق غذاخوری)
کچ‌آپ (نوزده کالری در هر قاشق غذاخوری)
خردل (سه کالری در هر قاشق غذاخوری)
سس تند (بدون کالری)

۵ (۱۰۰%) ۱ vote