ریحون، فودکورتی به وسعت یک شهر

سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران و فست فود و کترینگ های تهران

ریحون، فودکورتی به وسعت یک شهر

سفارش آنلاین غذا از بهترین رستوران و فست فود و کترینگ های تهران

۵ باور اشتباه در مورد غذاهایی که شما را چاق می‌ کنند

غالب آموزه‌هایمان در ارتباط با مساله‌ی تغذیه به شکل فاجعه‌باری غلط هستند. امروزه رژیم‌های غذایی‌مان مملو شده‌اند از غذاهای بسته‌بندی و فراوری‌شده و غنی از مواد شیمیایی که حتی نمی‌توانیم آنها را تلفظ کنیم، کربوهیدرات‌ها و قندهای تصفیه شده، حیوانات ناسالمی که مملو از آنتی‌بیوتیک‌اند و …انواع سالاد با مرغ

  

به این ترتیب حیرت‌آور نیست اگر بگوییم کشورهای توسعه‌یافته با مشکل چاقی مفرط دست به گریبان‌اند. اما حقیقت اندوهناک این است که همه‌مان قربانی فریب صنعت مواد غذایی شده‌ایم. در این راستا هم یک گزینه پیش رو دارید: کماکان قربانی بمانید یا پذیرای علم و دانشی شوید که به شما کمک می‌کنند برای داشتن سلامت بهتر انتخاب‌های بهتری داشته باشید. بدیهی‌ست که مورد دوم را انتخاب می‌کنید. پس به خودتان آفرین بگویید، تکیه دهید و استراحت کنید تا ما هم به بررسی پنج دروغ بزرگی بپردازیم که در مورد غذاهای سالم گفته می‌شود. سفارش صبحانه

باور اشتباه اول: محصولات با میزان چربی پایین سالم‌اند

این که روی تمام انواع کم‌چرب مواد غذایی مورد علاقه‌تان در سوپرمارکت‌ها ادعایی مبنی بر سالم بودن آنها درج شده است می‌تواند به راحتی شما را به اشتباه بیاندازد. اما حقیقت این است که چربی برایتان خوب است (البته انواع درست‌شان). بدن‌تان به آن نیاز دارد. و از همه بدتر این که معمولا در غذاهای چرب مقدار قند، نمک و مواد فراوری‌شده بیشتر است و همین مساله ضرر و زیان بیشتری برایتان خواهد داشت. یافته‌های مطالعه‌ای نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی پرچرب با کربوهیدارت پایین می‌توانند سطح کلسترول و گلوکز خون را پایین آورند. نتایج مطالعه‌ی دیگری هم بیان‌گر این موضوع است که برای کاهش وزن، رژیم‌های غذایی کم‌چرب بهتر از رژیم‌های غذایی پرچرب با کربوهیدارت پایین نیستند.

مطالعه‌ی حاضر (انتشار یافته در مجله‌ی مطالعات بازاریابی) نیز نشان می‌دهد که افرادی که به برچسب «کم‌چرب» روی بسته‌بندی غذاها نگاه می‌کنند ۵۰ درصد بیشتر از سایر افراد غذا می‌خورند! سال‌ها به ما گفته شده که از خوردن چربی‌های اشباع‌شده پرهیز کنیم، اما در تحلیل تحقیقاتی روی نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر هیچ رابطه‌ای میان چربی‌های اشباع‌شده و بیماری‌های قلبی مشاهده نشده است.
در این زمینه شواهد بدیهی وجود دارد: چربی پایین را فراموش کنید. بیشتر غذاهای با چربی سالم مثل ماهی چرب، روغن زیتون، مغزها و آواکادو مصرف کنید.

منو فست فود های تهران

باور اشتباه دوم: تخم مرغ کلسترول را بالا می‌برد

بیایید دیگر از تخم‌مرغ متنفر نباشیم و دروغی که در مورد این غذای سالم مطرح است را برای همیشه کنار بگذاریم. چراکه تخم‌مرغ یکی از غذاهایی با بیشترین مواد مغذی روی کره‌ی زمین است. این که تخم‌مرغ سطح کلسترول و ریسک بیماری‌های قلبی را بالا می‌برد باوریست که مقامات حوزه‌ی تغذیه به شما القا کرده‌اند و درست نیست. کلسترول موجود در رژیم غذایی رابطه‌ی چندانی با کلسترول خون ندارد. به عبارت دیگر، خوردن غذاهای با کلسترول بالا کلسترول خون افراد را بالا نمی‌برد .نتایج مطالعات نیز نشان می‌دهند که خوردن تخم‌مرغ ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته‌ مغزی را بالا نمی‌برد. و خوردن آن برای صبحانه به شما کمک می‌کند سریع‌تر وزن‌تان را از دست بدهید. همین مساله کافیست تا به خوردن تخم‌مرغ در وعده‌ی صبحانه‌ام ادامه دهم.

باور اشتباه سوم: روغن سبزیجات سالم‌تر از روغن کره است

دروغ سوم منبع خوبی برای گمراه کردن است. منابع حوزه‌ی سلامت دانشگاه هاروارد نیز کماکان افراد را به خوردن روغن‌های فراوری‌شده‌ی سبزیجات تشویق می‌کنند. بگذارید در این قسمت به مطالب ثبت‌شده در این زمینه بپردازیم.
روغن برخی از سبزی‌ها برای سلامتی‌تان مفید است (مثل روغن زیتون). اما روغن‌هایی مثل روغن سویا و روغن ذرتی که در اغلب غذاهای فراوری‌شده یافت می‌شوند سبب تورم و متعاقبا بیشتر شدن اسیدهای چرب امگا می‌شوند. و وحشتناک‌ترین بخش این است که در دو مطالعه نشان داده شده است که خوردن غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا-۶ می‌تواند ریسک بیماری‌های قلبی را بالا ببرد. از این رو بهتر است از منابع سالم و کاملا طبیعی روغن زیتون، روغن نارگیل و کره‌ای استفاده کنید که از حیواناتی گرفته می‌شوند که به آنها علف داده شده است.

باور اشتباه چهارم: محصولات فاقد گلوتن به کاهش وزن کمک می‌کنند

بگذارید در این قسمت به راز خوردن مواد غذایی فاقد گلوتن پایان دهیم: این گونه که گفته می‌شود نیست و برای اکثر مردم به هیچ وجه ضرورتی ندارد. اگر بیماری سلیاک دارید یا به گلوتن حساسیت دارید، خوردن محصولات فاقد گلوتن ضروریست. اما برای سایر افراد این گونه نیست. محققان پژوهش حاضر بر این باورند که پزشکان باید هنگام تشخیص حساسیت به گلوتن احتیاط لازم را داشته باشند. یافته‌های مطالعه‌ای دیگر نیز نشان می‌دهد که رژیم غذایی فاقد گلوتن مطلقا هیچ رابطه‌ای با کاهش وزن ندارد. از این رو پول‌تان را با خرید محصولات فاقد گلوتن هدر ندهید مگر آنکه پزشک‌تان برای انجام این کار به دلیل خاصی اشاره کند.

باور اشتباه پنجم: محصولاتی که روی بسته‌بندی‌شان کلمه‌ی «سالم» درج شده است برایتان مفیدند

روی بسته‌بندی بسیاری از مواد غذایی ادعاهای بسیاری در مورد سالم بودن‌شان می‌شود. شرکت‌های تولیدکننده‌ی مواد غذایی از غلات شکری که منبع خوبی از غلات کامل‌اند گرفته تا محصولات شبه‌کره‌ای که گفته می‌شود برای سلامت قلب مفیدند (اما در آنها حتا ردی از کره‌ی واقعی وجود ندارد) از راهکارهای سهل‌انگارانه‌ی FDA برای طرح ادعاهای خود استفاده می‌کنند. توصیه‌ی خوبی که در اینجا می‌توان داد این است که: به آنچه که روی بسته‌بندی غذاها درج شده است توجه نکنید. آن را برگردانید و به پشت‌اش نگاهی بیاندازید تا فقط اطلاعات روی بسته‌بندی را بخوانید: فهرست مواد تشکیل‌دهنده و موارد مربوط به تغذیه. یا بهتر آن است که غذاهای واقعی خریداری کنید که در بسته‌بندی عرضه نمی‌شوند.
دانش ابزار قدرتمندیست. سعی کنید هنگام خرید این پنج دروغ مربوط به غذاهای سالم را تشخیص دهید و خود را برای داشتن زندگی با سلامت بهتر آماده کنید.